joi, 8 decembrie 2011

What about a Boba?



Imi doream de multa vreme sa incerc Boba. Principalul meu argument de atunci era scarita minune, unica. N-am mai vazut-o la nici un SSC pana la Boba. Am incercat-o, iar acum principalul argument in favoarea acestui SSC este design-ul, absolut functional. Niciodata nu m-am omorat atat dupa lucrurile estetice cat dupa cele simple si ingenioase. Si de asta mi-a placut Boba. (Un pic mai tarzior am vazut insa frumosul la o Boba cu alb si rosu, care, recunosc, mi-a furat ochii – pun o poza de la Kiddy, fiindca prea mi-a placut). 



Deci, revenind, scarita mi se parea utila fiindca ma gandeam ca intotdeauna puntea nu e suficient de lata, dar la purtatul in fata am constatat cu stupoare ca nu mi-a fost necesara. Puntea era suficient de lata, si cum spuneam  designul e teribil de functional. Oricum scarita ne-a incantat, fiindca odata pus copilul in spate si reglat suportul pentru picioare, el o sa se dea “cu calul” (scuzati cacofonia), Zuzulina se salta si impinge cu talpitele ritmic, treaba care o distreaza de numa’, ceea ce e un avantaj atunci cand copilul nu gaseste nimic interesant de facut in spate. Tot ce e de facut ca parinte este sa simulezi fonic plimbarea unui calut pe asfalt.



Am incercat /testat destul de multe purtatoare, in ideea de a-l gasi pe cel mai potrivit dintre toate, lucru care insa nu s-a intamplat. Mereu am facut comparatii intre ele, iar daca incercati mai multe o sa vedeti ca unele se potrivesc in anumite perioade (varste ale copilului), altele in functie de situatie (mers la munte sau balacit in apa), iar altele dupa starea copilului (pentru cei care se misca mult pe vertical sus-jos, sau pentru cei care prefera sa doarma cuibariti langa sufletul tau, pentru cei care vor sa gesticuleze mereu si nu accepta vreo ingradire la manute, sau orice alta combinatie intre acestea si altele). Iar apoi mai exista cazuri si cazuri, dupa cum  place copilului si/sau mamei vreun sistem de purtat (eu am folosit slingul cu inele in prima luna, pozitia semi-inclinat, iar apoi de abia dupa 9 luni, iar wrap-tai-ul l-am folosit de la 4-8 luni, iar acum nu il folosesc, dar poate-i trecator J ).

Cum va spuneam, Boba s-a mulat pe mine si Zuzulina perfect, am regalat putin ca sa fie ideal, iar apoi mi-am primit comlimentele (niciodata mama n-a zis pana la Boba, despre vreo purtatoare: “Da’ce bine iti vine asta!”). Ce mi-a placut mult si aici vorbeam despre functionalitate, este ca n-a trebuit sa reglez mult ca sa vina perfect. Ce m-a incantat teribil a fost centura lata, care se prelungeste cumva catre marginile soldurilor, distribuind greutatea pe o zona mai intinsa in talie. Si tot de design functional mi s-a parut ca tine treaba cu partea de sustinere a spatelui copilului. Corpul SSC-ului n-a fost nici prea lung, nici prea scurt, a putut sta si cu manutele inauntru  cat sa se agate de sufletul meu sau cu ele afara ca sa-mi arate luna, si asta fara reglaje de lungime pentru punte.



Dupa ce am mai citit ici si colo, am inteles ca un pouch e mai bun in perioadele cand copilul face tranzitii sus-jos(cam dupa ce incepe cu mersul) fiindca nu trebuie sa tot scoti/pui sistemul de purtare, slingul cu inele e bun de la nastere fiindca sustine foarte bine coloana, dar mai ales dupa ce curiozitatea copilului incepe sa-si ceara drepturile si pozitia pe sold e cea cautata. Wrapul merge oricand, dar trebuie sa-ti planuiesti inainte timpul de legare/infasurare. Mei-tai-ul e bun pentru plimbarile lungi, distribuind foarte bine greutatea, dar purtat pe sold e destul de incomod.Unele SSC-uri merg de la nastere, dar mai toate sunt confectionate dupa modelul mei-tai, mai mult sau mai putin variat, iar daca un mei-tai nu merge chiar de la nastere, am o strangere de inima sa ma gandesc ca SSC-urile merg (Boba nu merge, e specificat). Asta asa pe scurt.



Deci:

  • Mi-a placut Boba fiindca puteai s-o lasi montata pe tine ca si un pouch sau chiar sling cu inele, iar cand dadeai copilul jos, sau il repuneai, sistemul era teribil de simplu. Cu toate astea Boba nu merge pe sold (in pouch ii place pe sold, dar si daca ar fi avut pozitia pe sold Boba, probabil ca, prin comparatie cu mei-tai-ul nu era cea mai comoda). In plus e cam la fel de subtire, material natural, fara insertii, deci zic eu ca merge bine si vara.

  • Boba concureaza cu Wrap-tai-ul (eu asta am), dar Boba are centura lata si intarita in talie si bretele matlasate (deci nu te taie pe umeri). Sistemul de tip rucksac (chiar cu bebe asezat in fata) e comod din cauza breteleor si a sistemului de prindere la mijloc cu catarama (mie mi s-a parut destul de comod si fara sa pun bretele in X, treaba care nu-mi prea place, fiindca mereu atarna cate ceva si trebuie sa ma aplec dupa vreo bretea). Partea cu pusul in spate e cea mai comoda din cate am incercat. La mei-tai/wrap tai nu poti sa prinzi inainte vreo bretea si sa introduci pe jumatate copilul, la Boba nu mai trebuie sa stai aplecata in pozitii foarte ciudate ca sa montezi copilul. Asta chiar mi-a palcut. Cum spuneam, fara bretele tarate pe jos, rapid de montat, pana nu se enerveaza copilul prea tare, mai ales daca e obosit, si foarte usor de reglat pentru a ajunge la pozitia ideala.

  • Cred ca Boba si wrapul pot fi destul de greu de comparat, dat fiind faptul ca wrapul tesut permite orice pozitie, la orice varsta. Cu toate astea e mai mereu tarat pe jos, trebuie infasurat si reinfasurat.
Boba si alte SSC-uri:

Eu ma mai testat Marsupi Plus si Manduca. Am testat si alte port bebe-uri, adica unul, destul de scump, de la Chicco. Evident Boba, Marsupi, Manduca sunt incomparabil mai comode, si invariabil mai sanatoase.
  • Boba si Marsupi Plus - Ceea ce am apreciat mult si la Boba si la Marsupi a fost designul. Intradevar Marsupi nu are puntea dintre picioare asa de lata, are centura si bretelele mai subtiri (si mai incomode pe timp indelungat). Insa se poate folosi de la nastere (eu personal la varste foarte mici as folosi doar wrap, elastic sau tesut, sau sling cu inele), se regleaza mai usor, se pune si pe sold ( pozitia ciudata de mei-tai), se incruciseaza pe spate. Marsupi face parte din alta clasa, dar e si mai ieftin, asa ca lucrurile sunt corecte. Insa tati ramane etern indragostit de Marsupi, nu l-a convins nici Boba si nici Manduca.

  • Boba si Manduca - Boba si Manduca fac parte din aceeasi clasa (dupa parerea mea). Exista foarte multe asemanari la capitolul constructie: bretele matlasate, groase, centura intarita, lata (parca mai lata si mai comoda la Boba), corpul din material racoros, legatura de tip rucksac si in fata si in spate. Manduca poate fi folosita de la nastere, poate fi pusa pe sold si permite punerea bretelelor in X. Boba e mai comoda cand o pui ca un rucksac in fata, corpul desi nereglabil, e mai potrivit la Boba (pentru noi, la Manduca mi-a parut cand prea lung, cand prea scurt). Manduca are mai multe reglaje, uneori poate parea un avantaj, dar in aceeasi masura si un dezavantaj - din aceleasi cauze. Ceea ce mi-a placut muuult la Boba: scarita minune, pe care se poate salta calutul meu, care-i poate sprijini picioarele obosite de atata rulaj. Sper sa castig Boba, ca sa proiectez o scarita pentru scaunul de la calculator. :))
Mie mi-a placut mult Boba, mi-a placut scarita, mi-a placut corpul ei si faptul ca s-a mulat pe mine, s-a lipit de copilul meu si mi-a priit. M-a uimit design-ul, functionalitatea, ingeniozitatea. Mi-a placut sa ma joc cu celalalt copil de-al meu, Toia, fara sa-l ranesc pe Principalul. De obicei puneam copilul in purtatoare ca sa mai fac niste treaba. S-a nimerit ca Boba sa o pun ca sa ne mai distram un pic. ...Si mi-e dor de ea. Stiu, e subiectiv, dar asa trebuie sa fie, fiindca eu am testat-o, eu si sufletul meu de copil zuzurel.


PS: N-avem multe poze. Tati a tot lipsit de la apel, justificat, dar a lipsit!

6 comentarii:

  1. Uau, ce faina ii poza cu Toia!

    Multumim mult de review! Foarte util, cu compararea cu toti carrierii.

    Va pupam!

    RăspundețiȘtergere
  2. Maaaaai. ia stai asa. Voi v-ati dat si in Boba si in Manduca in acelasi timp?
    Deci inteleg ca v-ati distrat grupa mare :))

    Aaaa si stai asa. tu intre timp ai fost si pe la Diana....
    De acolo ce ai luat? ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. nu in acelasi timp, ci succesiv. :)) de la diana n-am luat nimic. Am redescoperit slingul ei cu inele. :D ce mi se pare mie mortal la diana e wrap-taiul. Eu am un DIY. Dar mi-a placut tare Boba.

    RăspundețiȘtergere
  4. Beautyroom isi formeaza echipa de testeri. Daca doresti sa te alaturi comunitatii te rugam sa ne scrii un email la office@mediaholic.ro. In echipa de testeri se pot inscrie doar bloggeri.
    Citeste mai multe despre comunitatea BEAUTYROOM:
    http://www.beautyroom.ro/comunitate

    RăspundețiȘtergere